تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/04/14 - 16:46
کد خبر: 437289

تقاضای نماینده دانشجویان نمونه از رئیس جمهور؛

پروژه خدمت برای دانشجویان جایگزین سربازی اجباری شود/ بخشی از ظرفیت پذیرش دولتی به نخبگان چند بعدی اختصاص یابد

پروژه  خدمت برای دانشجویان جایگزین سربازی اجباری شود/ بخشی از ظرفیت پذیرش دولتی به نخبگان چند بعدی اختصاص یابد

آقای رئیس جمهور! ما تقاضا داریم بخشی از ظرفیت پذیرش سیستم های مختلف کشوری را به این نخبگان نه فقط علمی، نه فقط فرهنگی، نه فقط پژوهشی که بلکه نخبگان چندبعدی کشوری اختصاص دهید که جای خالی‌شان به خوبی به‌ چشم می‌خورد و یکی از مهم ترین این موارد اختصاص ظرفیت سهمیه هیئت علمی به دانشجویان نمونه کشوری مقطع دکتری و بالاتر می باشد.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دیروز بیست‌ونهمین «جشنواره دانشجوی نمونه کشوری» با حضور رئیس جمهور، بهرام ‌عین‌اللهی وزیر بهداشت،  محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، حجت الاسلام رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و جمعی از مسوولان دانشگاهی و اساتید در محل دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

در این مراسم از ۱۳ تن از برگزیدگان دانشگاه‌های علوم پزشکی و همچنین از برگزیدگان دانشگاههای وزارت علوم و همچنین اساتید و اعضای هیت علمی تقدیر به عمل امد و برگزیدگان جوایز خود را از رئیس جمهور دریافت کردند.

تینا مولایی دانشجوی رشته دندانپزشکی مقطع دکترای حرفه ای از دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به عنوان نماینده دانشجویان نمونه سخنرانی کرد که متن کامل صحبت های وی به شرح زیر است:

رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی وَ یَسِّرْ لِی أَمْرِی وَ احْلُلْ عُقْدَهً مِنْ لِسانِی یَفْقَهُوا قَوْلِی

با عرض سلام و ادب و احترام خدمت وزرا، برگزیدگان و میهمانان ارجمند و حضار گرامی.

و تشکر ویژه خدمت حجت الاسلام و المسلین، جناب آقای دکتر رئیسی، که شخصا در مقام رئیس جمهور برای تجلیل از دانشجویان نمونه حاضر شده و منت بر دیده نهادند.

خدا را شاکرم که این فرصت نصیب بنده شد تا به عنوان نماینده دانشجویان نمونه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دقایقی در خدمت شما عزیزان باشم.

آقای رئیس جمهور « دانشجو موذن جامعه است اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود و اگر دانشگاه اصلاح شود مملکت اصلاح می‌شود»

آمده ام که بی پرده سخن بگویم که وظیفه قشر دانشجو، به عنوان یکی از اقشار فرهیخته جامعه همین بوده و هست. دانشجویان همواره به دنبال آرمان‌خواهی، کمال گرایی و مطالبه‌گری با تفکر واقع‌گرایانه بوده و حتی در طول حیات پربرکت انقلاب اسلامی همیشه تأثیرگذار بوده‌اند، بنده، تینا مولائی، دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، به عنوان نماینده این جمع فرهیخته وزارت بهداشت و سربازان حال و آینده خط مقدم نظام سلامت، در این لحظه، بر خود وظیفه می دانم مطالبه گر حقوق ایشان باشم.

دانشجویانی که تمام عمر دانشجویی خود را صرف فعالیت های علمی، فرهنگی، پژوهشی و فناورانه در دانشگاه کرده اند و به عنوان دانشجوی نمونه کشوری معرفی می‌شوند و جز به یدک کشیدن این نام از هیچ عایدی و حمایت درخورد مادی و معنوی برخوردار نمی‌شوند. آقای رئیس جمهور و وزرای محترم، در این راستا بنده به عنوان نماینده دانشجویان نمونه کشوری از شما تقاضا دارم:

۱- امتیازات مادی و معنوی تخصیص یافته به دانشجویان نمونه کشوری را بازنگری کنید که ماهی را هروقت از آب بگیری تازه تست ‌و بعد سالها تلاش برای کسب این عنوان و چندماه انتظار برای برگزاری این مراسم، امروز آمده ایم که از شما قول و هدیه بگیریم .

۲- بنده تقاضای تخصیص ظرفیت پذیرش بدون آزمون در مقاطع بالاتر برای دانشجویان نمونه کشوری مقطع دکتری و تسهیل پذیرش بدون آزمون در مقاطع بالاتر برای دانشجویان نمونه کشوری مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را دارم.

۳- اقای رئیسی، ما از شما تقاضای جایگزین کردن سربازی اجباری با پروژه ی جایگزین خدمت برای دانشجویان مقطع کارشناسی، و تسهیل اجرای آن برای دانشجویان مقطع ارشد و دکتری را داریم.

۴- آقای رئیس جمهور! ما تقاضا داریم بخشی از ظرفیت پذیرش سیستم های مختلف کشوری را به این نخبگان نه فقط علمی، نه فقط فرهنگی، نه فقط پژوهشی که بلکه نخبگان چندبعدی کشوری اختصاص دهید که جای خالی‌شان به خوبی به‌ چشم می‌خورد و یکی از مهم ترین این موارد اختصاص ظرفیت سهمیه هیئت علمی به دانشجویان نمونه کشوری مقطع دکتری و بالاتر می باشد.

۵- اقای رئیس جمهور! دانشجو می‌تواند برای حل مسائل کشور دست به تنظیم یک رابطه منطقی با ساختارهای مدیریتی کشور بزند و ابتدای کار این است که، دانشجو باید قابلیت‌ها خود را به ساختار مدیریتی کشور اثبات کند و چه اثباتی بهتر از کسب عنوان دانشجوی نمونه کشوری!آقای رییس جمهور، ما از شما تقاضای استفاده از ظرفیت این نخبگان در سطوح مختلف مدیریتی و اجرایی کشور و همچنین تشکیل کارگروه مشورتی متشکل از دانشجویان نمونه کشوری ادوار مختلف، جهت ارائه راهکارها و نظرات سازنده شان در حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و مدیریتی کشور را داریم.

اقای رئیس جمهور! حضرت امام خامنه ای، مدضله العالی می‌فرمایند : بدترین بلائی که ممکن است بر سر یک نسل در یک کشور بیاید، ناامیدی و یأس است و اقای رئیسی! همانطور که امید شخص شما به مردم است، امید ما دانشجویان نمونه کشوری وزارت بهداشت هم بعد خدا به شما، به عنوان عالی ترین مقام اجرایی کشور می باشد.

جشنواره دانشجوی نمونه کشوری هرساله باهمکاری دو وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری معاونت های دانشجویی فرهنگی دانشگاه های سراسر کشور، باهدف ایجاد انگیزه بین دانشجویان درخصوص فعالیت های علمی-پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و فناوری های جدید و همچنین شناسایی استعدادها و حمایت از فعالیت های دانشجویان، برگزار می‌شود.

و عرایض خود را با یک خاطره در باب تزریق امید به شخص خویش به پایان می‌رسانم،

سال ۹۶، اولین سالی بود که در جشنواره دانشجوی نمونه شرکت کردم و پذیرفته نشدم! و در رصد اخبار برگزیدگان کشوری، چشمم به اسمی خورد که هم رشته بودنمان مرا به خود جذب کرد، و من سه سال تمام، در آرزوی ملاقات و کمک گرفتن از هم رشته خودم برای موفقیت در این جشنواره بودم.

سال ۹۹، وقتی ایشان را در راهرو دانشکده مان با کلی کاغذ و کتاب به دست دیدم و فهمیدم که قرار است استاد دانشکده ما باشند. نمی‌توانستم باور کنم؛ با کلی واهمه و ترس از ناامید شدن در اوج امیدواری،پیش قدم شدم و خود را به ایشان معرفی کردم و در کمال تعجب بازخورد فوق العاده از جانب فردی گرفتم که در دو مقطع، دکتری حرفه ای و تخصصی، خود دانشجوی نمونه کشوری شده و در مقابل من، در برابر فردی که هیچ شناختی از او نداشت، امید از دست رفته را به من برمی گرداند.

این فرد یک سال تمام، کنارم بود و چراغ امید را در من روشن نگه داشت.

این فرد، بنا به قابلیت ها و توانمدی های بی شمارشان، یک سال بعد، از سمت معاون پژوهشی دانشکده دندانپزشکی، به سمت معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل منصوب شد.

و امروز در کنار مادرم که با تمام سختی های ۱۶ ساله زندگی بدون حضور پدر، زحمت شبانه روزی برای من کشید و در کنار همسرم، آقای دکتر زوّار، که از هیچ تلاش و حمایتی در راستای موفقیت دریغ نکرد در این مراسم حاضر شدم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شکایت خواننده معروف به پلیس فتا
دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور
نتانیاهو: با یا بدون توافق به رفح حمله می‌کنیم
آقای اژه‌ای برای رفع هرگونه نگرانی در تضییع حق طلبه خوزستانی دستور به بررسی مجدد دهید
طباطبایی: صحبت‌های نصیری تکرار کمدیک تراژدی دوسال پیش براندازهاست/ رسولی: نصیری مسئول حرف‌های خودش است و ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G
سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top